صفحه اصلی / سلامت / برجسته کردن رگ ها با تمرینات ورزشی و چند توصیه غذایی

برجسته کردن رگ ها با تمرینات ورزشی و چند توصیه غذایی

همانطور که می دانید رگ های بدن بخشی از یک سیستم هوشمندانه متشکل از مجراهایی با جریان یک طرفه هستند که نقش مهمی در رساندن خون کم اکسیژن از نقاط مختلف بدن به قلب ایفا می کند و جالب است بدانید که برجسته کردن آن این روزها باب شده و مورد توجه بسیاری از بدنسازان قرار گرفته است.

برجسته کردن رگ ها

به طور کلی اگر به یک عنوان یک بدنساز ورزش می کنید حتما از برجسته شدن و نمایان شدن رگ ها در بدنتان نیز لذت می برید زیرا هنگامی گه در باشگاه بدنسازی تمرین می کنید و یا بیننده مسابقات پرورش اندام هستید رگ های برجسته بازو و ساعد را نشانه موفقیت و برتری در این رشته می دانید و در واقع واسکولاریتی یا درشت شدن و پیدا شدن رگ های بدن هنگامی رخ می دهد که عروق خونی بدن به وضوح قابل دیدن باشند و به سطح پوست چسبیده اند. بهتر است بدانید که اصلی ترین دلیل نمایان شدن رگ ها بر روی بدن نازک شدن پوست بر اثر کاهش درصد چربی بدن بوده و همچنین عوامل مهم دیگری در آن تاثیرگذار خواهند بود. همچنین نازک شدن و نمایان شدن عروق به تفکیک زیباتر و جلوه بهتر عضلات بدن یک ورزشکار کمک می کند و مزیتی برای بهتر بودن او نسبت به سایر بدنسازان محسوب می شود. توجه داشته باشید که اگر بازوهایی عضلانی و با رگ هایی برجسته دارید بدانید که این مورد از مواردی که به فیت نشان دادن شما کمک می کند نیست. بسیاری از انسان ها دارای بدنی فوق العاده زیبا و متناسب هستند اما رگ های بدنشان پیدا نیست و گاهی اوقان این مورد یک الگوی نامناسب برای ورزشکاران است که شیوه های غلط رژیم غذایی و تمرینی را به دنبال دارد. همچنین عده دیگری هم هستند که به حدی خود دارای رگ های برجسته می باشند و نیازی به باشگاه رفتن و ساختن عضلات خود ندارند البته که نباید از نقش دم عضلانی پس از انجام تمرینات در نمایان شدن رگ ها نیز چشم پوشی کرد.

برجسته کردن رگ ها با تمرینات ورزشی و چند توصیه غذایی

برخی از افراد معتقد هستند که نشان داده شدن رگ ها به واسطه تمرین پر شدت بدنسازی و رژیم غذایی کم کربوهیدرات و در نتیجه آن چربی کمتر حاصل می شود. همچنین عده دیگری هم کمبود سدیم و آب بدن و همچنین استفاده از داروهای بدنسازی را دلیل اصلی آن می دانند البته برخی هم ژنتیک هر بدنساز را عامل اصلی و تعیین کننده در مورد برجستگی رگ ها می دانند.

برجسته کردن رگ ها با تمرینات ورزشی و چند توصیه غذایی

راهکارهای نمایان شدن رگ ها:

همانطور که متوجه شدید برجسته کردن رگ های بدن بسته به عوامل و راهکارهای مختلفی است که در ادامه سعی داریم شما را با برخی از آن آشنا نماییم:

عضله سازی کنید:

همانطور که خود می دانید هدف اصلی هر بدنسازی رشد ماهیچه ها و افزایش سایز و کیفیت عضلات است و به همین خاطر تمرینات پرشدت بدنسازی به رشد عضلات شما کمک می کند و این امر باعث می شود رگ های شما به سطح پوست نزدیک شوند و بهتر به نظر بیایند. توصیه می شود که به عنوان یک بدنسازی تمرینات برفشار همراه با استراحت کوتاه و تکرار زیاد انجام دهید و همچنین اگر می خواهید واسکولاریتی بیشتر و جذاب تری در دستان خود داشته باشید بایستی تنوع بیشتری از حرکات جلوبازو و پشت بازو و همچنین ساعد را انجام دهید و دامنه حرکات را نیز وسیع تر سازید. توجه داشته باشید که شما با انجام تمرینات بدنسازی پرفشار عضلات را تخریب می کنید و با تغذیه و استراحت آن ها را بازسازی کرده و در نتیجه عضلات بیشتری می سازید. علاوه بر اینکه این رشد ماهیچه ها باعث می شود رگ ها به سطح پوست نزدیک شوند و در نتیجه پمپاژ خون در رنگ ها در نتیجه حجم آن را بیشتر می سازد.

برجسته کردن رگ ها با تمرینات ورزشی و چند توصیه غذایی

درصد چربی بدن را کاهش دهید:

امری بدیهی است که هرچه درصد چربی بدنتان کمتر باشد چربی تحمع یافته زیر پوستتان هم کمتر شده و در نتیجه رگ های شما بیشتر و بهتر نشان داده می شوند. توجه داشته باشید که به صورت اصولی داشتن یک رژیم غذایی مناسب که اغلب با رژیم کم کالری و با پروتئین بالا است در کنار تمرینات مقاومتی و هوازی، کاهش چربی بدن و در نتیجه برجستگی رگ ها را به دبنال خواهد داشت. چنانچه دارای دم عضلانی بالایی هستید و سدیم بدنتان را کنترل می کنید اما باز هم رگ های خود را نمی بینید بهتر است بدانید که درصد چربیتان بالا است زیرا هر چه چربی موجود در بدن کمتر باشد رگ ها بیشتر و نمایان تر خواهند بود. برای مثال اگر درصد چربی بدن در آقایان بالاتر از ۱۵ درصد باشد و دم عضلانی نیز بالا باشد باز هم رگ های شما آنطور که می خواهید نشان داده نخواهد شد. اما اگر درصد چربی در بدن شما حدود ۸ درصد باشد در حالت عادی و بدون تمرین و همچنین دم عضلانی هم هم رگ های شما نمایان خواهد بود.

برجسته کردن رگ ها با تمرینات ورزشی و چند توصیه غذایی

تمرینات هوازی را انجام دهید:

بهتر است بدانید که انجام تمرینات هوازی کاهش وزن مازاد، کاهش درصد چربی بدن و در نتیجه نشان داده شدن بیشتر رگ ها را به دنبال دارد. همچنین وقتی با انجام تمرینات هوازی و اینتروال توان قلبی و تنفسی خود را افزایش می دهید عبور اکسیژن از رگ ها بیشتر و بهتر خواهد شد و رگ هایتان اتساع بهتری را تجربه خواهند کرد. همچنین توجه داشته باشید که استفاده از سیستم های تمرینی هوازی مختلف مانند هیت و اینتروال بر بدن شما تاثیر خواهد گذاشت.

آب کافی بنوشید:

به طور کلی اگر آب کافی به بدن شما نرسد و شما به میزان کافی آب ننوشید احتباس آب در بدنتان بیشتر خواهد شد. برای مثال نوشیدن ۲.۵ تا ۳.۵ لیتر آب برای ورزشکاران حیاتی و مهم است. در واقع هر چه بیشتر آب بنوشید سموم بدن و سدیم مازاد از بدنتان دفع خواهد شد و این به برجستگی و نمایان شدن رگ های بدن شما کمک بیشتری خواهد کرد. جالب است بدانید که هیدراته بودن و پر آب بودن بدن واسکولاریتی را بهبود می دهد.

برجسته کردن رگ ها با تمرینات ورزشی و چند توصیه غذایی

رژیم غذایی ایده آل داشته باشید:

به طور کلی اولین موردی که در ژیم غذایی مهم است کاهش وزن و کاهش درصد چربی بدن است و به همین خاطر بایستی رژیم کم کالری و عضله ساز را دنبال کنید. همچنین که پروتئین بالاتر هم به چربی سوزی شما کمک می کند و عضله سازی سریع شما را بهتر خواهد کرد و به همین خاطر توصیه می شود در رژیم غذایی خود از پروتئین های حیوانی مانند گوشت مرغ، بوقلمون، گوشت قرمز و ماهی باکیفیت نیز استفاده نمایید. همچنین لبنیات کم چرب و پرتوئین بالا مانند ماست یونانی و پنیر کاتیج برای کاهش چربی بدن شما به منظور نمایان تر شدن رگ ها کمک خواهد کرد.

منبع : آرگا

برچسب :


منبع

این مطالب را نیز ببینید!

کرونا یا حساسیت؟ مساله این است!

کرونا یا حساسیت؟ مساله این است!

به گزارش ایسنا، روزنامه جام جم نوشت: «این روزها مشکل کسانی که با حساسیت فصلی دست و …

دیدگاهتان را بنویسید